Dzieciństwo bez przemocy

Ogólnopolska kampania społeczna "Dzieciństwo bez przemocy" (etap drugi) poświęcona jest problemowi stosowania kar fizycznych wobec dzieci. Akcja pod hasłem "Bite dzieci widzą świat inaczej" skierowana jest do rodziców, a jej celem jest uświadomienie negatywnych konsekwencji stosowania kar fizycznych oraz promowanie pozytywnych metod wychowawczych.

Organizacja kampanii związana jest z nowelizacją Ustawy o Przeciwdziałaniu Przemocy w Rodzinie i wprowadzanym zakazem stosowania kar fizycznych wobec dzieci. Jesteśmy przekonani, że zmianom prawnym powinna towarzyszyć edukacja społeczeństwa.

Ważnym elementem akcji będą lokalne aktywności prowadzone przez ambsadadorów kampanii. Do końca 2009 roku kilkaset organizacji i instytucji  z całej Polski zrealizuje działania skierowane do rodziców. Odbiorcom kampanii zostaną udostępniane materiały edukacyjne promujące pozytywne metody wychowawcze (broszura „Zamiast klapsów. Jak z szacunkiem i miłością wyznaczac dziecku granice”, ulotka „10 kroków ku temu, by stać się lepszym rodzicem”, scenariusz zajęć nt. wychowania bez przemocy, manual dla ambasadorów nt. organizowania kampanii społecznych - materiały dostępne do wyczerpania zapasów).  W ramach akcji została także uruchomiona strona internetowa www.dziecinstwobezprzemocy.pl, na której można znaleźć informacje dotyczące wychowywania dzieci i organizowania lokalnych działań promujących pozytywne metody wychowawcze.

Zapraszamy do zapoznania się z przekazami kampanii >>

Zostań ambasadorem kampanii >>

Organizatorzy: Fundacja Dzieci Niczyje, Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej, Ogólnopolskie Pogotowie dla Ofiar Przemocy w Rodzinie "Niebieska Linia" IPZ (partner kampanii), Państwowa Agencja Rozwiązywnaia Problemów Alkoholowych (patron kampanii)
Agencja: McCann Erickson
Cel kampanii: uświadomienie negatywnych konsekwencji stosowania kar fizycznych wobec dzieci oraz promowanie pozytywnych metod wychowawczych
Czas trwania: działania medialne - czerwiec - lipiec 2009 r.; działania edukacyjne - od czerwca 2009 r.
Media: TV, radio, prasa, Internet