Webinary i lekcje online

Zapraszamy do skorzystania z oferty webinarów oraz lekcji online. Webinary, skierowane do rodziców, opiekunów, nauczycieli i edukatorów, koncentrują się na profilaktyce przemocy, rozpoznawaniu jej oznak oraz udzielaniu wsparcia emocjonalnego dzieciom w trudnych sytuacjach. Lekcje online to propozycja dla całych klas, podczas których uczniowie i uczennice mogą zgłębiać tematy dotyczące relacji rówieśniczych, bezpieczeństwa w sieci oraz radzenia sobie z kryzysami psychicznymi.

Weź udział w webinarze!

Kiedy: 15.10.2024 r., godz.: 16:00–17:30
ZOBACZ, USŁYSZ, ZAREAGUJ – co zrobić, gdy widzimy lub podejrzewamy krzywdzenie dziecka?
Osoby prowadzące: Magda Winiarska-Smoczyńska, Paulina Masłowska

Zapewnienie dziecku bezpieczeństwa i zatrzymanie jego krzywdzenia jest możliwe dzięki interwencjom – szybkim i skutecznym reakcjom otoczenia. Mogą mieć one charakter psychologiczny lub prawny. Pierwsze rozpoznają czyny krzywdzące ze strony osoby dorosłej i mają wywołać zmianę zachowania. Drugie zaś skupiają się na powiadomieniu organów i zakładają ich współpracę w ramach schematów postępowania interwencyjnego zgodnych z najlepszym interesem dziecka. Podejmując interwencję należy wziąć pod uwagę wyjątkowość i specyfikę każdego przypadku oraz konieczność dostosowania do indywidualnych potrzeb dziecka. Celem webinaru jest przybliżenie tych aspektów oraz narzędzi w zakresie interwencji psychologicznej i prawnej.

Magda Winiarska-Smoczyńska (Poradnia dla Rodziców Latarnia Morska) – psycholożka, psychoterapeutka, absolwentka uniwersytetu SWPS, studiów podyplomowych z Diagnozy Klinicznej Dziecka i jego Rodziny na UW, Szkoły Psychoterapii Dzieci i Młodzieży w Ośrodku Regeneracja oraz szkolenie psychoterapeutycznego w Krakowskiej Katedrze Psychiatrii. Szkoli się z zastosowania metalizowania w pracy z rodzinami z grupy wysokiego ryzyka. W Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę pracuje terapeutycznie z rodzinami z małymi dziećmi.
 
Paulina Masłowska (Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę) – radca prawny; specjalistka w zakresie praw dziecka, prawa karnego i rodzinnego; specjalizuje się w pomocy dzieciom pokrzywdzonym przestępstwami, występuje w roli reprezentanta dziecka, współpracuje z organizacjami pozarządowymi, których misją jest ochrona dzieci przed krzywdzeniem, przeciwdziałanie przemocy, wspieranie rodzicielstwa zastępczego (m.in. Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę); autorka publikacji dotyczących prawnej ochrony małoletnich, programów szkoleniowych na temat interwencji na rzecz dziecka krzywdzonego oraz wymiaru sprawiedliwości przyjaznego dzieciom.
Kiedy: 22.10.2024 r., godz.: 19:00–20:30
ZOBACZ DZIECKO – czynniki chroniące prawidłowy rozwój.
Osoba prowadząca: Magda Winiarska-Smoczyńska

Webinar przeznaczony dla rodziców i opiekunów/opiekunek.
Niski poziom społecznej akceptacji dla przemocy wobec dziecka jest jednym z kluczowych czynników chroniących prawidłowy rozwój dziecka. Celem webinaru jest przyjrzenie się, jaka jest rola dorosłego w życiu dziecka, czym jest bezpieczna więź i dlaczego jest taka ważna.

Magda Winiarska-Smoczyńska (Poradnia dla Rodziców Latarnia Morska) – psycholożka, psychoterapeutka, absolwentka uniwersytetu SWPS, studiów podyplomowych z Diagnozy Klinicznej Dziecka i jego Rodziny na UW, Szkoły Psychoterapii Dzieci i Młodzieży w Ośrodku Regeneracja oraz szkolenie psychoterapeutycznego w Krakowskiej Katedrze Psychiatrii. Szkoli się z zastosowania metalizowania w pracy z rodzinami z grupy wysokiego ryzyka. W Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę pracuje terapeutycznie z rodzinami z małymi dziećmi.

Kiedy: 24.10.2024 r., godz.: 17:00–18:30
GADKI – 5 zasad bezpieczeństwa dla dzieci
Osoba prowadząca: Marta Skierkowska
Webinar przeznaczony dla Rodziców i opiekunów/opiekunek.
W Polsce 1 na 5 dzieci doświadcza jakiejś formy wykorzystywania seksualnego. W większości przypadków dzieci znają sprawców i ufają im… Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę przygotowała program GADKI, który w naturalny i przyjazny sposób uczy dzieci i rodziców/opiekunów podstawowych zasad bezpieczeństwa – minimalizujących zagrożenia związane z wykorzystywaniem seksualnym. GADKI to 5 prostych zasad, które mogą stać się elementem codziennych, zwyczajnych rozmów z dziećmi – np. podczas jazdy samochodem, czy kąpieli.
 
Podczas webinaru przeprowadzimy rodziców/opiekunów przez zasady GADKI i przekażemy wskazówki, które sprawią, że rozmowy na trudne tematy staną się proste i ciekawe. Program GADKI przygotowany jest dla dzieci w wieku 4– 11 lat.
 
Marta Skierkowska (Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę) – wiceprezeska Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę, Psycholożka, studiowała na UAM w Poznaniu i Katholieke Universiteit Leuven w Belgii. Od 2008 roku pracuje w obszarze ochrony dzieci, odpowiadając za profilaktykę krzywdzenia. Jest autorką strategii i programów profilaktycznych, a także wykładowczynią na Uniwersytecie Ignatianum w Krakowie oraz stypendystką Hilton Humanitarian Prize Laureate VLI.
 
Kiedy: 29.10.2024 r., godz.: 17:00–18:30
Dziecko i tata – duet, który ma moc!
Osoba prowadząca: prof. ucz. dr hab. Błażej Kmieciak
Webinar przeznaczony dla rodziców i opiekunów/opiekunek.

W ostatnich latach coraz wyraźniej zwraca się uwagę, że zaangażowany w relację w rodzinie tata jest gwarantem prawidłowego rozwoju dzieci. Nie umniejszając trudnej do przecenienia roli mam podkreślić trzeba, że ojciec, który aktywnie bierze udział w wychowaniu dzieci, urasta do rangi istotnego elementu bezpieczeństwa. Mowa o bezpieczeństwie fizycznym i ekonomicznym. Owo bezpieczeństwo dotyczy też emocji. Okazuje się bowiem, że to właśnie ojcowie odgrywają szczególną rolę w kształtowaniu się wysokiego poziomu pewności u dzieci. Proponowany webinar ma na celu pokazanie kluczowej roli taty jako gwaranta bezpieczeństwa dzieci. W trakcie spotkania zwrócona zostanie uwaga na niepokojące, złe lub przestępcze działania ojców. Na bazie jednak powyższego przedstawiona zostanie silna i pozytywna przeciwwaga. Dziać się to będzie poprzez pokazanie, jak świadome, aktywne i relacyjne uczestnictwo taty w rodzinie, w sposób istotny wpływa na zwiększenie się poziomu poczucia bezpieczeństwa u dzieci.

prof. ucz. dr hab. Błażej Kmieciak (Państwowa Komisja ds. przeciwdziałania wykorzystaniu seksualnemu małoletnich poniżej lat 15, Akademia Pedagogiki Specjalnej w Warszawie) – socjolog prawa, mediator, pedagog specjalny i psychoedukator, profesor Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie i Uniwersytetu Medycznego w Łodzi, były Przewodniczący Państwowej Komisji ds. przeciwdziałania wykorzystaniu seksualnemu małoletnich poniżej lat 15 (obecnie jej członek), w latach 2006-2013 r. Rzecznik Praw Pacjenta Szpitala Psychiatrycznego, a przede wszystkim szczęśliwy mąż i tata trzech córek.

Kiedy: 31.10.2024 r., godz.: 14:30-16:00
Przemoc rówieśnicza – jak jej zapobiegać w Twojej placówce?
Osoba prowadząca: dr Anna Kubiak
Webinar przeznaczony dla profesjonalistów/profesjonalistek.
Dlaczego przemoc rówieśnicza – zjawisko znane od lat – wciąż stanowi problem trudny do rozwiązania? Jak rozpoznać wczesne sygnały bullyingu? Przede wszystkim jednak, jakie należy podejmować działania, żeby do jego powstania w ogóle nie doszło.
 Webinar będzie okazją do znalezienia odpowiedzi na te pytanie jak systemowo przeciwdziałać przemocy rówieśniczej oraz wspierać dzieci i nastolatki w budowaniu dobrego klimatu w klasie.
 
dr Anna Kubiak (Uniwersytet SWPS, Wydział Psychologii i Prawa w Poznaniu) – psycholog, specjalistka w zakresie psychotraumatologii (DeGPT e.V.), adiunkt na Uniwersytecie SWPS w Poznaniu, członkini Wielkopolskiego Towarzystwa Terapii Systemowej, nauczycielka dyplomowana. Pracuje psychoterapeutycznie z dziećmi, młodzieżą i ich rodzicami w podejściu systemowym. Przez 10 lat pracowała na stanowisku psychologa w szkole podstawowej i gimnazjum.
Kiedy: 4.11.2024 r., godz.: 11:00-12:30
Szczęśliwe dzieciństwo to bezpieczne dzieciństwo – jak rozpoznawać i reagować na krzywdzenie dzieci.
Osoby prowadzące: Jolanta Zmarzlik, Ewa Dziemidowicz
Webinar przeznaczony dla profesjonalistów/profesjonalistek.

Krzywdzenie dzieci stanowi jedno z największych zagrożeń dla ich rozwoju, zdrowia psychicznego i bezpieczeństwa. Obejmuje różne formy przemocy, takie jak przemoc fizyczna, emocjonalna, seksualna oraz zaniedbanie. Wiele dzieci doświadcza krzywdzenia ze strony bliskich, co często prowadzi do długotrwałych konsekwencji. Kluczowe jest, aby profesjonaliści i profesjonalistki umieli_ły rozpoznawać objawy przemocy i zaniedbania oraz odpowiednio reagować. Skuteczna interwencja wymaga zrozumienia skomplikowanej natury krzywdzenia oraz podjęcia działań mających na celu ochronę dzieci, wsparcie ich w procesie zdrowienia oraz zapobieganie dalszej przemocy. Czym jest krzywdzenie, jak je rozpoznawać i jakie są jego konsekwencje? Jak rozmawiać z dziećmi o przemocy, której doświadczyły? Jak zapobiegać przemocy wobec dzieci i skutecznie pomagać, tym, które jej doświadczają? Jak i kiedy interweniować w sytuacjach krzywdzenia? Na te i wiele innych pytań odpowiemy podczas webinaru.

Jolanta Zmarzlik (Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę) – specjalistka ds. ochrony dzieci przed krzywdzeniem w FDDS. Absolwentka Instytutu Profilaktyki Społecznej i Resocjalizacji Uniwersytetu Warszawskiego. Zajmuje się diagnozą i terapią dzieci, młodzieży i dorosłych. Wydaje opinie psychologiczno-sądowe, prowadzi szkolenia z zakresu problematyki dziecka krzywdzonego. Posiada certyfikat PARPA specjalisty ds. przeciwdziałania przemocy w rodzinie oraz certyfikat superwizora ds. przeciwdziałania przemocy w rodzinie Instytutu Psychologii Zdrowia PTP.
 
Ewa Dziemidowicz (Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę) – psychoterapeutka, trenerka, ekspertka ds. bezpieczeństwa dzieci i młodzieży w internecie, pracuje w Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę (FDDS). Pracuje z dziećmi, młodzieżą i rodzicami w Poradni „Dziecko w Sieci” FDDS. Prowadzi szkolenia i warsztaty w zakresie bezpieczeństwa online, dotyczące m.in. cyberprzemocy, sekstingu, problemu uwodzenia w sieci, uzależnień od nowych technologii.
Kiedy: 5.11.2024 r., godz.: 17:00–18:30
Przemoc rówieśnicza (online i offline): jak rozmawiać, rozpoznawać i skutecznie reagować?
Osoba prowadząca: Ewa Dziemidowicz
Webinar przeznaczony dla rodziców i opiekunów/opiekunek.

Przemoc rówieśnicza jest najpowszechniejszą formą wiktymizacji, której doświadczają dzieci i nastolatki, a jej konsekwencje mogą być bardzo poważne. Niestety, wielu młodych ludzi nie szuka wsparcia u dorosłych, nie wierząc w ich skuteczność i zdolność do pomocy. Wśród tych, którzy zdecydują się zgłosić problem, często pojawia się poczucie, że dorośli bagatelizują przemoc. Jak zatem rozmawiać z młodymi ludźmi na temat przemocy, zarówno online, jak i offline? Jak budować zaufanie, aby dziecko czuło się bezpiecznie, mówiąc o swoich doświadczeniach? Jak rozpoznać subtelne sygnały wskazujące na problemy w relacjach rówieśniczych? Jak reagować i wspierać dziecko?

Ewa Dziemidowicz (Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę) – psychoterapeutka, trenerka, ekspertka ds. bezpieczeństwa dzieci i młodzieży w internecie, pracuje w Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę (FDDS). Pracuje z dziećmi, młodzieżą i rodzicami w Poradni „Dziecko w Sieci” FDDS. Prowadzi szkolenia i warsztaty w zakresie bezpieczeństwa online, dotyczące m.in. cyberprzemocy, sekstingu, problemu uwodzenia w sieci, uzależnień od nowych technologii.

Kiedy: 7.11.2024 r., godz.: 11:00–12:30
Przemoc seksualna a niepełnosprawność intelektualna i spektrum autyzmu. Profilaktyka.
Osoba prowadząca: dr Izabela Fornalik
Webinar przeznaczony dla profesjonalistów/profesjonalistek.
Dzieci i młodzież z niepełnosprawnością intelektualną ponad 4-krotnie częściej niż ich sprawni rówieśnicy doświadczają przemocy seksualnej. Neuroróżnorodność jest także czynnikiem zwiększającym ryzyko seksualnego wykorzystania.
 
W webinarze zostaną poruszone następujące kwestie:
  • co sprawia, że osoby z niepełnosprawnością intelektualną i osoby w spektrum autyzmu doświadczają przemocy seksualnej?
  • rozpoznanie krótko i długoterminowych symptomów wykorzystania seksualnego – specyfika
  • co oznacza dobra profilaktyka przemocy seksualnej w przypadku omawianych grup osób?
  • realizacja profilaktyki wykorzystywania seksualnego w placówce i w domu.
 
dr Izabela Fornalik (Klinika Terapii Poznawczo-Behawioralnej Uniwersytetu SWPS) – certyfikowana seksuolożka kliniczna i certyfikowana psychoterapeutka CBT oraz psychoterapeutka DBT, pedagożka specjalna. Członkini Zarządu Głównego Polskiego Towarzystwa Seksuologicznego, wykładowczyni, autorka książek m.in. „Mam autyzm. Mam seksualność. I co dalej?”, „Dojrzewanie. Miłość. Seks. Poradnik dla rodziców osób z niepełnosprawnością intelektualną” oraz pomocy dydaktycznych do edukacji seksualnej osób o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Kiedy: 13.11.2024 r., godz.: 17:00–18:30
Dojrzałość emocjonalna opiekunów a nadopiekuńczość.
Osoba prowadząca: Joanna Flis
Webinar przeznaczony dla rodziców i opiekunów/opiekunek.

Webinar poświęcony będzie dojrzałości emocjonalnej opiekunów i jej roli w utrzymaniu zdrowego balansu między wsparciem a kontrolą, co wspiera rozwój niezależności u dzieci. Nadopiekuńczość, choć może wynikać z troski, często ogranicza samodzielność dziecka, wzmacniając jego lęki i niskie poczucie własnej wartości. Opiekunowie nadmiernie ingerujący w życie dziecka nieświadomie przekazują komunikat, że nie poradzi sobie ono samo. Dojrzałość emocjonalna pozwala jednak rozpoznać własne emocje i unikać impulsywnych reakcji. Opiekunowie świadomi swoich emocji tworzą środowisko pełne bezpieczeństwa i wolności, co sprzyja nabywaniu nowych umiejętności. Refleksja nad własnymi reakcjami pomaga unikać nadopiekuńczości i stwarza przestrzeń, w której dziecko może budować samodzielność, pewność siebie i odwagę w podejmowaniu wyzwań. 

Joanna Flis (Unaweza Fundacja / Młode Głowy) – ekspertka w projekcie MŁODE GŁOWY. Psycholożka o specjalności psychologia kliniczna i zdrowia, pedagożka. Specjalistka psychoterapii uzależnień i współuzależnienia, psychoterapeutka systemowa, doktorantka na Uniwersytecie Szczecińskim. Członkini Rady Ekspertów ds. Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie w Urzędzie Marszałkowskim w Szczecinie. Autorka książek „Współuzależnieni”, „Co ze mną nie tak” „Madame Monady – po dorosłemu” i podcastu.

Kiedy: 19.11.2024 r., godz.: 14:30–16:00
Standardy ochrony małoletnich i ich rola w budowaniu dzieciństwa bez przemocy.
Osoby prowadzące: Agata Sotomska, Marta Wojtas
Webinar przeznaczony dla profesjonalistów/profesjonalistek.

Webinar ma na celu wesprzeć osoby, które są odpowiedzialne w swoich organizacjach i instytucjach za opracowanie i wdrożenie standardów ochrony małoletnich, w pełnieniu ich ważnej roli. Zwrócimy uwagę, dlaczego wprowadzenie standardów to nie tylko wymóg formalny, ale przede wszystkim fundament kultury stawiającej w centrum dobro i bezpieczeństwo dziecka. Przyjrzymy się znaczeniu działań profilaktycznych, interwencyjnych i wspierających dzieci, które doświadczyły krzywdzenia. Spróbujemy znaleźć odpowiedź na pytanie, jaki wpływ ma świadome wprowadzenie standardów na skuteczność rozwiązań, które pomagają budować dzieciństwo bez przemocy.

Agata Sotomska (Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę) – absolwentka Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW. Od 20 lat zaangażowana w działania na rzecz dzieci i młodzieży. Inicjatorka i pomysłodawczyni licznych projektów z zakresu edukacji kulturalnej. W Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę koordynuje prace programu Standardy Ochrony Dzieci.
 
Marta Wojtas (Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę) – psycholożka, psychoterapeutka w trakcie szkolenia, trenerka, ekspertka ds. bezpieczeństwa dzieci i młodzieży online. Na co dzień koordynuje prace Poradni Dziecko w Sieci w Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę, pracuje indywidualnie i grupowo z młodzieżą, która doświadcza zagrożeń online oraz z dorosłymi. Wspiera dobre rodzicielstwo cyfrowe. Jest autorką artykułów poświęconych problematyce bezpieczeństwa dzieci i młodzieży online. oraz współautorką materiałów edukacyjnych związanych z tym tematem.

Zgłoś klasę do udziału w lekcji online

Przeprowadźcie transmisję lekcji online w klasie, korzystając z naszych gotowych propozycji. To doskonały sposób na dotarcie do uczniów w zdalnym trybie. Propozycja lekcji skierowana jest do różnych grup wiekowych.

Kiedy: 17.10.2024 r., godz.: 8:55-9:40
DOPAMINA – jak budować dobre relacjach rówieśnicze, a stawiać granice w tych toksycznych?
Osoba prowadząca: Zuzanna Elbert-Stelmach
Lekcja przeznaczona dla uczniów i uczennic w wieku 13 +

Relacje, przynależność, bycie blisko z innymi, bycie ważnym dla innych to naturalne ludzkie potrzeby. Jesteśmy istotami społecznymi – potrzebujemy ludzi i potrzebujemy relacji. Bez regularnych bezpośrednich interakcji z ludźmi prawdopodobnie będziemy żyć krócej, będziemy mniej sprawni intelektualnie i nie tak szczęśliwi jak moglibyśmy być. Kontakty społeczne to po prostu nasza biologiczna potrzeba – podnoszą naszą odporność psychiczną, a wytworzone przez nas więzi społeczne determinują nasz poziom zadowolenia z życia, zdolności poznawcze oraz odporność na infekcje i choroby przewlekłe. Podczas zajęć osoby uczestniczące będą miały okazję przyjrzeć się swoim relacjom, nauczą się identyfikować i nazywać zachowania określone przez czerwone i zielone flagi (pozytywne/negatywne, toksyczne/zdrowe) poznają typy reakcji na negatywne zachowania, będą miały okazję poćwiczyć w jaki sposób stawiać granice w relacjach, oraz odkryć czym są dla nich dobre relacje.

Zuzanna Elbert-Stelmach (Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę) – specjalistka ds. edukacji młodzieży, absolwentka wydziału polonistyki na Uniwersytecie Warszawskim. W Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę od kilku lat zajmuje się pracą przy kampaniach społecznych oraz projektach edukacyjnych.

Kiedy: 21.10.2024 r., godz.: 8.55-9.40
Kryzys – co robić, gdy myślisz, że nie ma wyjścia?
Osoba prowadząca: Tomasz Bilicki
Lekcja przeznaczona dla uczniów i uczennic w wieku 13+

Podczas spotkania poruszony zostanie temat dyskomfortu psychicznego, z jakim mogą mierzyć się młode osoby w codziennym życiu. Porozmawiamy zarówno o dbaniu o własny dobrostan, jak i o pomaganiu swoim rówieśnikom i rówieśniczkom w sytuacjach kryzysu.

Tomasz Bilicki, (Inicjatywa RESTART) – pedagog, absolwent kilkuset godzin szkoleń w zakresie leczenia zaburzeń zdrowia psychicznego. Ukończył również studia podyplomowe m.in. z psychologii motywacji (Uniwersytet SWPS) i psychotraumatologii (Uniwersytet Gdański). Uczył się także na Uniwersytetach: Stanforda, w Utrechcie, Medycznym Harvarda. Pracuje z nastolatkami. Nauczyciel dyplomowany.

Kiedy: 22.10.2024 r., godz.: 8:55-9:40
Czy dziękować za propsy i za hejty? Lekcja o cyberprzemocy.
Osoba prowadząca: Marta Wojtas
Lekcja przeznaczona dla uczniów i uczennic w wieku 13+.

O przemocy online mówi się wiele. Temat ten poruszają nie tylko specjaliści, ale też znane osoby, w tym influencerzy. Badania potwierdzają, że duża grupa nastolatków doświadcza różnych form przemocy w internecie. Jak sobie radzić z tym zjawiskiem i co robić, aby mu zapobiec? W trakcie zajęć poszukamy odpowiedzi na te pytania, przyglądając się różnym przekazom kultury masowej na temat tego problemu.

Marta Wojtas (Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę) – psycholożka, psychoterapeutka w trakcie szkolenia, trenerka, ekspertka ds. bezpieczeństwa dzieci i młodzieży online. Na co dzień koordynuje prace Poradni Dziecko w Sieci w Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę, pracuje indywidualnie i grupowo z młodzieżą, która doświadcza zagrożeń online oraz z dorosłymi. Wspiera dobre rodzicielstwo cyfrowe. Jest autorką artykułów poświęconych problematyce bezpieczeństwa dzieci i młodzieży online. oraz współautorką materiałów edukacyjnych związanych z tym tematem.

Kiedy: 23.10.2024 r., godz.: 8:55-9:40
Z jakim tematem mogę się skontaktować z telefonem zaufania? – zaufana lekcja o szukaniu wsparcia.
Osoba prowadząca: Katarzyna Talacha
Lekcja przeznaczona dla uczniów i uczennic w wieku 13+.

Celem lekcji jest normalizowanie faktu doświadczania trudności w życiu i sięgania po pomoc w kryzysowych momentach oraz budowanie motywacji do poszukiwania pomocy, zwłaszcza w telefonie zaufania dla dzieci i młodzieży 116 111. W trakcie zajęć dostarczona zostanie wiedzy o zasadach działania telefonu zaufania dla dzieci i młodzieży 116 111 oraz informacje przydatne w kontakcie z zespołem konsultanckim.

Katarzyna Talacha (Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę)– z wykształcenia prawniczka oraz psycholożka. Certyfikowana trenerka House of Skills i Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę. W Programie Pomocy Telefonicznej FDDS specjalistka do spraw komunikacji, odpowiedzialna za wsparcie psychoedukacyjne dzieci i młodzieży oraz komunikację z nimi poprzez social media, a także konsultantka telefonu zaufania dla dzieci i młodzieży 116 111. Aktualnie z misją kształtowania wśród młodych ludzi aktywnych postaw nakierowanych na wrażliwość i troskę o zdrowie psychiczne.

Kiedy: 24.10.2024 r., godz.: 8:55-9:40
Przemoc? Dowiedz się, jak reagować i jak telefon zaufania może Ci pomóc.
Osoba prowadząca: Rafał Ślusarczyk
Lekcja przeznaczona dla uczniów i uczennic w wieku 10-13 lat.

Podczas lekcji porozmawiamy o różnych formach przemocy oraz dowiesz się od kogo możemy jej doświadczyć. Zajmiemy się również obawami związanymi ze zgłoszeniem takich sytuacji. Omówimy, do kogo można się zwrócić po pomoc. Na koniec dowiesz się, jak Telefon Zaufania może Ci pomóc – od rozmowy o swoich wątpliwościach po wsparcie w decyzji o zgłoszeniu przemocy.

Rafał Ślusarczyk (Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę) – absolwent psychologii Uniwersytetu Warszawskiego. Od 2022 roku związany z Telefonem Zaufania dla Dzieci i Młodzieży w Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę, gdzie jako starszy konsultant na linii 116 111 wspiera młode osoby w trudnych sytuacjach. Jego misją jest promowanie bezpieczeństwa oraz zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży, a także pomoc w przezwyciężaniu problemów emocjonalnych. Certyfikowany trener House of Skills.

Kiedy: 30.10.2024 r., godz.: 8:55-9:40
Sieciakowa lekcja: Internet Mocy bez Przemocy!
Osoba prowadząca: Łukasz Wojtasik
Lekcja przeznaczona dla uczniów i uczennic w wieku 7-10 lat.

Podczas lekcji uczniowie i uczennice poznają drużynę Sieciaków i dowiedzą się, jakie zagrożenia czyhają na dzieci w internecie oraz jak zadbać o bezpieczeństwo online. Lekcja oparta jest o fabułę książek o przygodach Sieciaków i treści z serwisu edukacyjnego Sieciaki.pl.

Łukasz Wojtasik, (Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę) – ekspert do spraw bezpieczeństwa dzieci w internecie. Od 25 lat związany Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę (FDDS). Autor pierwszej polskiej kampanii społecznej związanej z problematyką zagrożeń online „Nigdy nie wiadomo, kto jest po drugiej stronie” (2004). Inicjator, autor kilkudziesięciu kampanii społecznych i programów edukacyjnych na rzecz bezpieczeństwa dzieci w sieci. Certyfikowany trener, propagator Domowych Zasad Ekranowych. Autor serii książek dla dzieci „Sieciaki”.

Kiedy: 4.11.2024 r., godz.: 8:55-9:40
DOPAMINA – jak budować dobre relacjach rówieśnicze, a stawiać granice w tych toksycznych?
Osoba prowadząca: Zuzanna Elbert-Stelmach,
Lekcja przeznaczona dla uczniów i uczennic w wieku 13+.

Relacje, przynależność, bycie blisko z innymi, bycie ważnym dla innych to naturalne ludzkie potrzeby. Jesteśmy istotami społecznymi – potrzebujemy ludzi i potrzebujemy relacji. Bez regularnych bezpośrednich interakcji z ludźmi prawdopodobnie będziemy żyć krócej, będziemy mniej sprawni intelektualnie i nie tak szczęśliwi jak moglibyśmy być. Kontakty społeczne to po prostu nasza biologiczna potrzeba – podnoszą naszą odporność psychiczną, a wytworzone przez nas więzi społeczne determinują nasz poziom zadowolenia z życia, zdolności poznawcze oraz odporność na infekcje i choroby przewlekłe. Podczas zajęć osoby uczestniczące będą miały okazję przyjrzeć się swoim relacjom, nauczą się identyfikować i nazywać zachowania określone przez czerwone i zielone flagi (pozytywne/negatywne, toksyczne/zdrowe) poznają typy reakcji na negatywne zachowania, będą miały okazję poćwiczyć w jaki sposób stawiać granice w relacjach, oraz odkryć czym są dla nich dobre relacje.

Zuzanna Elbert-Stelmach (Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę) – specjalistka ds. edukacji młodzieży, absolwentka wydziału polonistyki na Uniwersytecie Warszawskim. W Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę od kilku lat zajmuje się pracą przy kampaniach społecznych oraz projektach edukacyjnych.

Kiedy: 6.11.2024 r., godz.: 8:55-9:40
Przemoc? Dowiedz się, jak reagować i jak telefon zaufania może Ci pomóc.
Osoba prowadząca: Rafał Ślusarczyk
Lekcja przeznaczona dla uczniów i uczennic w wieku 10-13 lat.

Podczas lekcji porozmawiamy o różnych formach przemocy oraz dowiesz się od kogo możemy jej doświadczyć. Zajmiemy się również obawami związanymi ze zgłoszeniem takich sytuacji. Omówimy, do kogo można się zwrócić po pomoc. Na koniec dowiesz się, jak Telefon Zaufania może Ci pomóc – od rozmowy o swoich wątpliwościach po wsparcie w decyzji o zgłoszeniu przemocy.

Rafał Ślusarczyk (Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę) – absolwent psychologii Uniwersytetu Warszawskiego. Od 2022 roku związany z Telefonem Zaufania dla Dzieci i Młodzieży w Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę, gdzie jako starszy konsultant na linii 116 111 wspiera młode osoby w trudnych sytuacjach. Jego misją jest promowanie bezpieczeństwa oraz zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży, a także pomoc w przezwyciężaniu problemów emocjonalnych. Certyfikowany trener House of Skills.

Kiedy: 13.11.2024 r., godz.: 8:55-9:40
Z jakim tematem mogę się skontaktować z telefonem zaufania? – zaufana lekcja o szukaniu wsparcia.
Osoba prowadząca: Katarzyna Talacha
Lekcja przeznaczona dla uczniów i uczennic w wieku 13+.

Celem lekcji jest normalizowanie faktu doświadczania trudności w życiu i sięgania po pomoc w kryzysowych momentach oraz budowanie motywacji do poszukiwania pomocy, zwłaszcza w telefonie zaufania dla dzieci i młodzieży 116 111. W trakcie zajęć dostarczona zostanie wiedzy o zasadach działania telefonu zaufania dla dzieci i młodzieży 116 111 oraz informacje przydatne w kontakcie z zespołem konsultanckim.

Katarzyna Talacha (Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę)– z wykształcenia prawniczka oraz psycholożka. Certyfikowana trenerka House of Skills i Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę. W Programie Pomocy Telefonicznej FDDS specjalistka do spraw komunikacji, odpowiedzialna za wsparcie psychoedukacyjne dzieci i młodzieży oraz komunikację z nimi poprzez social media, a także konsultantka telefonu zaufania dla dzieci i młodzieży 116 111. Aktualnie z misją kształtowania wśród młodych ludzi aktywnych postaw nakierowanych na wrażliwość i troskę o zdrowie psychiczne.

Kiedy: 14.11.2024 r., godz.: 8:55-9:40
Czy dziękować za propsy i za hejty? Lekcja o cyberprzemocy.
Osoba prowadząca: Marta Wojtas
Lekcja przeznaczona dla uczniów i uczennic w wieku 13+.

O przemocy online mówi się wiele. Temat ten poruszają nie tylko specjaliści, ale też znane osoby, w tym influencerzy. Badania potwierdzają, że duża grupa nastolatków doświadcza różnych form przemocy w internecie. Jak sobie radzić z tym zjawiskiem i co robić, aby mu zapobiec? W trakcie zajęć poszukamy odpowiedzi na te pytania, przyglądając się różnym przekazom kultury masowej na temat tego problemu.

Marta Wojtas (Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę) – psycholożka, psychoterapeutka w trakcie szkolenia, trenerka, ekspertka ds. bezpieczeństwa dzieci i młodzieży online. Na co dzień koordynuje prace Poradni Dziecko w Sieci w Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę, pracuje indywidualnie i grupowo z młodzieżą, która doświadcza zagrożeń online oraz z dorosłymi. Wspiera dobre rodzicielstwo cyfrowe. Jest autorką artykułów poświęconych problematyce bezpieczeństwa dzieci i młodzieży online. oraz współautorką materiałów edukacyjnych związanych z tym tematem.

Kiedy: 18.11.2024 r., godz.: 8:55-9:40
Sieciakowa lekcja: Internet Mocy bez Przemocy!
Osoba prowadząca: Łukasz Wojtasik
Lekcja przeznaczona dla uczniów i uczennic w wieku 7-10 lat.

Podczas lekcji uczniowie i uczennice poznają drużynę Sieciaków i dowiedzą się, jakie zagrożenia czyhają na dzieci w internecie oraz jak zadbać o bezpieczeństwo online. Lekcja oparta jest o fabułę książek o przygodach Sieciaków i treści z serwisu edukacyjnego Sieciaki.pl.

Łukasz Wojtasik (Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę) – ekspert do spraw bezpieczeństwa dzieci w internecie. Od 25 lat związany Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę (FDDS). Autor pierwszej polskiej kampanii społecznej związanej z problematyką zagrożeń online „Nigdy nie wiadomo, kto jest po drugiej stronie” (2004). Inicjator, autor kilkudziesięciu kampanii społecznych i programów edukacyjnych na rzecz bezpieczeństwa dzieci w sieci. Certyfikowany trener, propagator Domowych Zasad Ekranowych. Autor serii książek dla dzieci „Sieciaki”.

Scroll to Top