Webinary i lekcje online

Zarejestruj się do udziału w spotkaniu z ekspertami i ekspertkami. Dowiedz się więcej na temat problemu krzywdzenia dzieci. Lekcje online skierowane są do różnych grup wiekowych uczniów i uczennic.

Wydarzenia, które już się odbyły:

Kiedy: 10.10.2025 r.,
 godz.: 16:00
–17:30
Przemoc rówieśnicza – co zrobić, gdy doświadcza jej Twoje dziecko?
Osoby prowadzące: Paulina Masłowska, Marta Wojtas

Webinar dla dorosłych i rodziców

Opis wydarzenia

Przemoc rówieśnicza to jeden z najpoważniejszych problemów, z jakimi mogą zmierzyć się dzieci i młodzież – zarówno w szkole, jak i poza nią. Wyśmiewanie, zastraszanie, przemoc fizyczna czy wykluczanie z grupy – wszystkie te formy agresji mogą mieć poważne konsekwencje dla zdrowia psychicznego i rozwoju dziecka. Co zrobić, gdy zauważysz, że Twoje dziecko doświadcza przemocy ze strony rówieśników? Jak rozpoznać sygnały i jak skutecznie reagować?

Podczas webinaru poruszymy najważniejsze kwestie związane z przemocą rówieśniczą – zarówno z perspektywy rodzica, jak i specjalistów. Przedstawimy możliwe scenariusze działania, omówimy, jak rozmawiać z dzieckiem i do jakich instytucji zwrócić się o pomoc. Pokażemy też, jak wspierać dziecko w odzyskaniu poczucia bezpieczeństwa i pewności siebie.

Osoby uczestniczące w spotkaniu dowiedzą się m.in.:

  • jak rozpoznać objawy przemocy rówieśniczej,
  • jak rozmawiać z dzieckiem, które doświadcza agresji,
  • jakie są prawa dziecka i obowiązki szkoły,
  • gdzie szukać pomocy i jak skutecznie interweniować,
  • jak wspierać dziecko doświadczające przemocy rówieśniczej.

Osoby prowadzące

Marta Wojtas (Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę) – Absolwentka Uniwersytetu Łódzkiego i Studium Komunikacji Międzykulturowej Uniwersytetu w Tampere w Finlandii oraz Podyplomowego Studium Trenerów Grupowych w Laboratorium Psychoedukacji.  W trakcie 4-letniego Studium Psychoterapii w Laboratorium Psychoedukacji. Posiada kwalifikacje pedagogiczne. W Fundacji koordynuje prace Poradni Dziecko w Sieci, w której również pracuje indywidualnie z rodzicami, wspierając dobre rodzicielstwo cyfrowe. Współpracuje ze 116111 – telefonem zaufanie dla dzieci i młodzieży oraz 800 100 100 – telefonem dla profesjonalistów w sprawach bezpieczeństwa dzieci. Prowadzi warsztaty rozwojowe i edukacyjne oraz grupy wsparcia dla dzieci, młodzieży i rodziców.  Szkoli profesjonalistów z Polski i zagranicy w zakresie ochrony dzieci przed zagrożeniami online. Jest autorką artykułów poświęconych problematyce bezpieczeństwa dzieci i młodzieży w internecie oraz scenariuszy zajęć edukacyjnych.

Paulina Masłowska (Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę) – radca prawny; specjalistka w zakresie praw dziecka, prawa karnego i rodzinnego; specjalizuje się w pomocy dzieciom pokrzywdzonym przestępstwami, występuje w roli reprezentanta dziecka, współpracuje z organizacjami pozarządowymi, których misją jest ochrona dzieci przed krzywdzeniem, przeciwdziałanie przemocy, wspieranie rodzicielstwa zastępczego (m.in. Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę); autorka publikacji dotyczących prawnej ochrony małoletnich, programów szkoleniowych na temat interwencji na rzecz dziecka krzywdzonego oraz wymiaru sprawiedliwości przyjaznego dzieciom. 

Kiedy: 13.10.2025 r.,
 godz.: 08:55
–09:40
Zaufane spotkanie – w jakich sytuacjach i w jaki sposób telefon zaufania może Cię wesprzeć (10-14 lat)
Osoba prowadząca: Rafał Ślusarczyk

LEKCJA ONLINE – zgłoś klasę do udziału

Lekcja przeznaczona dla uczniów i uczennic w wieku 10-14 lat.

Zobacz opis 

Podczas lekcji porozmawiamy o kryzysie – czym jest, z jakich powodów może się pojawiać i jak na niego reagować. Przyjrzymy się zjawisku przemocy oraz konfliktom, stanowiącym często źródło silnych emocji i napięć. Zwrócimy uwagę na sygnały alarmowe, które mogą pojawiać się w codziennym życiu i wskazywać, że możesz potrzebować pomocy. Dowiesz się także, w jaki sposób telefon zaufania może być dla Ciebie wsparciem – od rozpoznania trudności, z którą się mierzysz, po wspólne zastanowienie się, co zrobić dalej. 

Osoba prowadząca

Rafał Ślusarczyk (Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę) – absolwent psychologii Uniwersytetu Warszawskiego. Od 2022 roku związany z telefonem zaufania dla dzieci i młodzieży w Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę, gdzie jako starszy konsultant na linii 116 111 wspiera młode osoby w trudnych sytuacjach. Jego misją jest promowanie bezpieczeństwa oraz zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży, a także pomoc w przezwyciężaniu problemów emocjonalnych. Certyfikowany trener House of Skills.

Kiedy: 14.10.2025 r.,
 godz.: 17:00
–18:30
Problematyczne zachowania seksualne online u dzieci i młodzieży: diagnoza, czynniki ryzyka i współpraca z rodzicami 
Osoba prowadząca: Ewa Dziemidowicz

Webinar dla dorosłych i rodziców

Opis wydarzenia

Badania wskazują na systematyczny wzrost liczby przypadków problematycznych zachowań seksualnych online wśród dzieci i młodzieży. Do zachowań tych zalicza się m.in. udostępnianie intymnych zdjęć, prowadzenie rozmów o charakterze seksualnym czy podejmowanie aktywności seksualnych podczas transmisji na żywo. Mogą one występować zarówno pomiędzy rówieśnikami, jak i z udziałem osób dorosłych, a często towarzyszą im elementy presji, manipulacji lub wykorzystania. Podczas webinaru zostaną omówione sposoby rozróżniania normatywnej, rozwojowej eksploracji seksualnej od zachowań nienormatywnych, a także metody wczesnego identyfikowania czynników ryzyka i prowadzenia skutecznej psychoedukacji. Szczególny nacisk zostanie położony na znaczenie współpracy z rodzicami i opiekunami, która odgrywa kluczową rolę nie tylko w redukcji ryzyka ponownego wystąpienia zachowań problemowych, ale także w odbudowywaniu u młodej osoby poczucia bezpieczeństwa, sprawczości i równowagi emocjonalnej.

Osoba prowadząca

Ewa Dziemidowicz (Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę) – psychoterapeutka, trenerka, ekspertka ds. bezpieczeństwa dzieci i młodzieży w internecie, pracuje w Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę (FDDS). Pracuje z dziećmi, młodzieżą i rodzicami w Poradni „Dziecko w Sieci” FDDS. Prowadzi szkolenia i warsztaty w zakresie bezpieczeństwa online, dotyczące m.in. cyberprzemocy, sekstingu, problemu uwodzenia w sieci, uzależnień od nowych technologii.

Kiedy: 15.10.2025 r.,
 godz.: 16:00
–17:30
Interwencja prawna w sytuacji podejrzenia przemocy wobec dziecka
Osoba prowadząca: Paulina Masłowska

Webinary dla profesjonalistów/ek pracujących z dziećmi 

Opis wydarzenia

Webinar poświęcony będzie zagadnieniu interwencji prawnej jako kluczowej formie reagowania na krzywdzenie dziecka. Interwencja polega na powiadomieniu odpowiednich organów oraz podejmowaniu działań zgodnych z najlepszym interesem dziecka. Jej głównym celem jest natychmiastowe zatrzymanie przemocy oraz zapewnienie dziecku bezpieczeństwa.

Podczas spotkania omówimy ramy prawne interwencji oraz obowiązki służb zaangażowanych w ochronę dzieci. Zwrócimy uwagę na konieczność współpracy między instytucjami oraz na indywidualne podejście do każdego przypadku – bo każda sytuacja wymaga odrębnej oceny i odpowiednio dobranych działań.

Podczas webinaru osoby uczestniczące dowiedzą się m.in.:

  • kiedy i jak zgłaszać przypadki krzywdzenia dziecka,
  • jakie działania interwencyjne przewiduje prawo,
  • jak skutecznie współpracować z innymi służbami,
  • jak dostosować reakcję do specyfiki konkretnej sytuacji.

Osoba prowadząca

Paulina Masłowska (Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę) – radca prawny; specjalistka w zakresie praw dziecka, prawa karnego i rodzinnego; specjalizuje się w pomocy dzieciom pokrzywdzonym przestępstwami, występuje w roli reprezentanta dziecka, współpracuje z organizacjami pozarządowymi, których misją jest ochrona dzieci przed krzywdzeniem, przeciwdziałanie przemocy, wspieranie rodzicielstwa zastępczego (m.in. Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę); autorka publikacji dotyczących prawnej ochrony małoletnich, programów szkoleniowych na temat interwencji na rzecz dziecka krzywdzonego oraz wymiaru sprawiedliwości przyjaznego dzieciom.

Kiedy: 16.10.2025 r.,
 godz.: 08:55
–09:40
Zaufane spotkanie. Kryzys – jak go rozpoznać i gdzie szukać wsparcia (15+) 
Osoba prowadząca: Marta Kolczyńska-Filipowicz

LEKCJA ONLINE – zgłoś klasę do udziału

Opis lekcji

Lekcja skierowana do uczniów szkół ponadpodstawowych, poświęcona tematyce zdrowia psychicznego. Uczestnicy dowiedzą się, czym jest kryzys psychiczny, jakie sygnały mogą go zapowiadać i jak reagować, gdy pojawiają się wymagające emocje. Podczas spotkania omówione zostaną także sposoby szukania pomocy- od rozmowy z bliskimi po wsparcie specjalistów w telefonie zaufania 116 111. 

Celem wykładu jest przełamanie tabu wokół zdrowia psychicznego, pokazanie, że kryzys może dotyczyć każdego oraz podkreślenie, że sięganie po pomoc jest oznaką siły, a nie słabości.

Osoba prowadząca

Marta Kolczyńska-Filipowicz (Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę) – Psycholog, psychoterapeuta CBT w trakcie szkolenia. Od ponad 5 lat związana z Telefonem Zaufania dla dzieci i młodzieży 116 111.  Bliskie jej jest podejście trzeciej fali CBT, w tym nurt terapii opartej na akceptacji i zaangażowaniu (ACT). Kluczowym aspektem mojej pracy jest stworzenie relacji opartej na zaufaniu, poczuciu bezpieczeństwa i akceptacji. Jest osobą otwartą i z empatią oraz zainteresowaniem podchodzi do innych ludzi i ich historii. Jest przekonana, że zrozumienie i aktywne słuchanie wspiera w odzyskaniu równowagi, nabraniu sił i wypracowaniu najlepszych dla nich rozwiązań w sytuacjach doświadczania kryzysu. 

Kiedy: 20.10.2025 r.,
 godz.: 08:55
–09:40
Zaufane spotkanie – w jakich sytuacjach i w jaki sposób telefon zaufania może Cię wesprzeć (10-14 lat)
Osoba prowadząca: Rafał Ślusarczyk

LEKCJA ONLINE – zgłoś klasę do udziału

Opis lekcji

Podczas lekcji porozmawiamy o kryzysie – czym jest, z jakich powodów może się pojawiać i jak na niego reagować. Przyjrzymy się zjawisku przemocy oraz konfliktom, stanowiącym często źródło silnych emocji i napięć. Zwrócimy uwagę na sygnały alarmowe, które mogą pojawiać się w codziennym życiu i wskazywać, że możesz potrzebować pomocy. Dowiesz się także, w jaki sposób telefon zaufania może być dla Ciebie wsparciem – od rozpoznania trudności, z którą się mierzysz, po wspólne zastanowienie się, co zrobić dalej. 

Lekcja przeznaczona dla uczniów i uczennic w wieku 10-14 lat.

Osoba prowadząca

Rafał Ślusarczyk (Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę) – absolwent psychologii Uniwersytetu Warszawskiego. Od 2022 roku związany z telefonem zaufania dla dzieci i młodzieży w Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę, gdzie jako starszy konsultant na linii 116 111 wspiera młode osoby w trudnych sytuacjach. Jego misją jest promowanie bezpieczeństwa oraz zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży, a także pomoc w przezwyciężaniu problemów emocjonalnych. Certyfikowany trener House of Skills.

Kiedy: 21.10.2025 r.,
 godz.: 09:50
–10:35
Sieciaki.pl: Poznajemy drużynę Sieciaków (7-9 lat)
Osoba prowadząca: Łukasz Wojtasik

LEKCJA ONLINE – zgłoś klasę do udziału

Lekcja przeznaczona dla uczniów i uczennic w wieku 7-9 lat

Opis lekcji

Podczas lekcji dzieci poznają głównych bohaterów serii „Sieciaki” – Ajpi, Netkę, Spociaka, Kompla, a także Sztuczną Inteligencję i Netrobiego. Dowiedzą się, jak powstała drużyna Sieciaków, jakie mają supermoce i z kim muszą się mierzyć – poznają ich przeciwników, czyli Sieciuchy. Uczniowie zapoznają się z podstawowymi zasadami bezpieczeństwa w internecie i różnymi rodzajami zagrożeń, które mogą spotkać online. To doskonała lekcja wprowadzająca do świadomego i bezpiecznego korzystania z sieci. 

Lekcja trwa 45 minut.

Osoba prowadząca

Łukasz Wojtasik (Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę) – Koordynator programu Dziecko w sieci. Odpowiedzialny za działania FDDS na rzecz bezpieczeństwa dzieci online.  Ekspert do spraw bezpieczeństwa dzieci w internecie. Jeden z inicjatorów europejskiego programu Safer Internet w Polsce (2005).  Autor pierwszej polskiej kampanii społecznej związanej z problematyką zagrożeń online „Nigdy nie wiadomo, kto jest po drugiej stronie” (2004). Inicjator, autor kilkudziesięciu kampanii społecznych i programów edukacyjnych na rzecz bezpieczeństwa dzieci w sieci i ochrony dzieci przed przemocą. Certyfikowany trener, propagator Domowych Zasad Ekranowych. Autor serii książek dla dzieci “Sieciaki”.  Z FDDS związany od 25 lat. 

Kiedy: 22.10.2025 r.,
 godz.: 17:00
–18:30
Jak zapobiegać przemocy rówieśniczej w placówce budując wrażliwość i empatię uczniów i uczennic?
Osoba prowadząca: Agnieszka Maślanka

Webinar dla profesjonalistów/ek pracujących z dziećmi 

Opis wydarzenia

Przemoc rówieśnicza – choć wiemy o niej dużo, to nadal szukamy skutecznych kierunków profilaktyki. Szczególnie tych, w których możemy angażować samych młodych ludzi do reagowania, rozumienia mechanizmów, ale też rozwijania kluczowych umiejętności tj. empatia, refleksyjność czy samokontrola, które wspierają budowanie zdrowych relacji i poszukiwania alternatywnych sposobów funkcjonowania w grupie rówieśniczej.

Spotkanie będzie okazją do zaprezentowania programu RÓWIEŚNICY – propozycji dla szkół, która pomaga zapobiegać przemocy rówieśniczej i uczyć budowania dobrych relacji. Opowiem o scenariuszach zajęć, serialu #SPOTTED oraz narzędziu do diagnozy przemocy rówieśniczej w szkole.

Osoba prowadząca

Agnieszka Maślanka (Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę) – pedagog specjalny i psychoterapeutka, związana z Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę. Odpowiada za projekty edukacyjne dotyczące bezpieczeństwa dzieci i młodzieży w internecie oraz przeciwdziałania przemocy rówieśniczej, w tym za realizację programu profilaktycznego RÓWIEŚNICY. Wcześniej przez kilka lat prowadziła działania w ramach programu „Szkoła bez przemocy”, koncentrując się na wspieraniu szkół w przeciwdziałaniu przemocy i budowaniu bezpiecznego środowiska edukacyjnego.

Kiedy: 23.10.2025 r.,
 godz.: 08:55
–09:40
Zaufane spotkanie. Kryzys – jak go rozpoznać i gdzie szukać wsparcia (15+) 
Osoba prowadząca: Marta Kolczyńska-Filipowicz

LEKCJA ONLINE – zgłoś klasę do udziału

Opis lekcji

Lekcja skierowana do uczniów szkół ponadpodstawowych, poświęcona tematyce zdrowia psychicznego. Uczestnicy dowiedzą się, czym jest kryzys psychiczny, jakie sygnały mogą go zapowiadać i jak reagować, gdy pojawiają się wymagające emocje. Podczas spotkania omówione zostaną także sposoby szukania pomocy- od rozmowy z bliskimi po wsparcie specjalistów w telefonie zaufania 116 111. 

Celem wykładu jest przełamanie tabu wokół zdrowia psychicznego, pokazanie, że kryzys może dotyczyć każdego oraz podkreślenie, że sięganie po pomoc jest oznaką siły, a nie słabości. 

Lekcja trwa 45 minut.

Osoba prowadząca

Marta Kolczyńska-Filipowicz (Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę) – Psycholog, psychoterapeuta CBT w trakcie szkolenia. Od ponad 5 lat związana z Telefonem Zaufania dla dzieci i młodzieży 116 111.  Bliskie jej jest podejście trzeciej fali CBT, w tym nurt terapii opartej na akceptacji i zaangażowaniu (ACT). Kluczowym aspektem jej pracy jest stworzenie relacji opartej na zaufaniu, poczuciu bezpieczeństwa i akceptacji. Jest osobą otwartą i z empatią oraz zainteresowaniem podchodzi do innych ludzi i ich historii. Jest przekonana, że zrozumienie i aktywne słuchanie wspiera w odzyskaniu równowagi, nabraniu sił i wypracowaniu najlepszych dla nich rozwiązań w sytuacjach doświadczania kryzysu. 

Kiedy: 24.10.2025 r.,
 godz.: 18:00
–19:30
Rodzicielstwo, które daje dziecku siłę
Osoba prowadząca: Karolina Putz

Opis spotkania

Rodzicielstwo jako doświadczenie samo w sobie bywa bardzo stresujące i intensywne – czasem jest jak sztorm na pełnym morzu. Silne emocje rodziców w naturalny sposób sprzyjają pojawianiu się momentów, w których opierają się oni na błędnych i pochopnych założeniach na temat intencji ich dziecka. W trakcie webinaru porozmawiamy o znaczeniu naprawiania takich pęknięć czy rozminięć w relacji z dzieckiem.  

Osoba prowadząca

Karolina Putz (Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę) – psycholożka, psychoterapeutka systemowo-psychodynamiczna w trakcie certyfikacji. Zawodowo związana z Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę, gdzie w ramach gdańskiego Centrum Pomocy Dzieciom specjalizuje się w pracy z najmłodszymi podopiecznymi i ich rodzicami. Szczególnie zainteresowana paradygmatem psychoterapii opartej na mentalizacji (MBT), zaangażowana w realizację i propagowanie programu dla rodziców Lighthouse Parenting w Polsce. 

Kiedy: 27.10.2025 r.,
 godz.: 08:55
–09:40
Jak reagować na przemoc? Rozpoznaj, zareaguj, zatrzymaj (11-12 lat)
Osoba prowadząca: Wiktoria Kozłowska

LEKCJA ONLINE – zgłoś klasę do udziału

Lekcja przeznaczona dla uczniów i uczennic w wieku 11-12 lat.

Opis lekcji

Podczas lekcji uczniowie dowiedzą się, czym jest przemoc rówieśnicza i jakie może przybierać formy (fizyczna, słowna, psychiczna, cyberprzemoc). Omówimy role osób biorących udział w sytuacji przemocy – doświadczającej, sprawiającej oraz świadków. Uczniowie poznają sposoby reagowania w trudnych sytuacjach, jak stawiać zdrowe granice i gdzie szukać pomocy. Lekcja ma na celu rozwijanie empatii, budowanie bezpiecznej atmosfery w klasie oraz wzmacnianie umiejętności radzenia sobie z przemocą. 

Osoba prowadząca

Wiktoria Kozłowska (Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę) – Psychoterapeutka w poradni „Dziecko w Sieci” FDDS. Pracuje zawodowo z dziećmi i rodzinami z problemami związanymi z korzystaniem z ekranów. Konsultantka i współautorka treści merytorycznych towarzyszących kampanii Domowe Zasady Ekranowe.  

Kiedy: 28.10.2025 r.,
 godz.: 17:00
–18:30
Czy wypalenie rodzicielskie może zagrażać bezpieczeństwu dziecka?
Osoba prowadząca: prof. ucz. dr hab. Konrad Piotrowski

Webinar dla dorosłych i rodziców

Osoba prowadząca

prof. ucz. dr hab. Konrad Piotrowski (Uniwersytet SWPS) – adiunkt w Katedrze Psychologii Ogólnej i Historii Psychologii, Wydział Zamiejscowy w Poznaniu. Psycholog rozwoju, zainteresowany przede wszystkim okresem dorastania i wczesnej dorosłości. Członek Polskiego Stowarzyszenia Psychologii Rozwoju Człowieka oraz European Association for Developmental Psychology, uczestnik wielu konferencji naukowych i popularnonaukowych oraz autor prac naukowych z zakresu psychologii rozwoju człowieka w okresie dorastania i dorosłości, publikowanych w polskich i zagranicznych czasopismach naukowych. Dyrektor Szkoły Doktorskiej Uniwersytetu SWPS, zastępca dyrektora Instytutu Psychologii, kierownik Centrum Badań nad Rozwojem Osobowości.

Opis wydarzenia

Współczesne rodzicielstwo stawia przed nami ogromne wymagania. Presja bycia “rodzicem idealnym”, w połączeniu z codziennymi wyzwaniami, stresem i brakiem wystarczającego wsparcia, może prowadzić do stanu głębokiego, chronicznego wyczerpania. To zjawisko, nazywane wypaleniem rodzicielskim, jest czymś znacznie poważniejszym niż zwykłe zmęczenie. To stan, który wyniszcza zasoby emocjonalne, prowadzi do dystansu wobec dziecka i utraty satysfakcji z jednej z najważniejszych ról w życiu. 

Zapraszamy na webinar, podczas którego wspólnie poszukamy odpowiedzi na to niezwykle ważne i często pomijane pytanie. W trakcie spotkania zgłębimy mechanizmy, które sprawiają, że rodzic na skraju wyczerpania może mieć trudność z adekwatnym reagowaniem na potrzeby dziecka. Zastanowimy się, gdzie leży granica między zmęczeniem a stanem, który zwiększa ryzyko zaniedbania, przemocy emocjonalnej, a nawet fizycznej. 

Podczas spotkania poruszymy następujące zagadnienia: Czym jest, a czym nie jest wypalenie rodzicielskie? W jaki sposób chroniczny stres i wyczerpanie rodzica wpływają na jego zdolność do zapewnienia dziecku bezpiecznego i wspierającego środowiska? Jak dystans emocjonalny, drażliwość i poczucie bezradności mogą prowadzić do zachowań krzywdzących, często niezamierzonych? Gdzie szukać pomocy i jak budować sieć wsparcia, by chronić siebie i swoje dzieci? Omówimy praktyczne narzędzia służące regeneracji i odbudowie zasobów rodzicielskich. 

Kiedy: 04.11.2025 r.,
 godz.: 09:50
–10:35
Sieciaki.pl: nadużywanie ekranów (7-9 lat)
Osoba prowadząca: Łukasz Wojtasik

LEKCJA ONLINE – zgłoś klasę do udziału

Lekcja przeznaczona dla uczniów i uczennic w wieku 7-9 lat

Opis lekcji

Sieciaki.pl: nadużywanie ekranów: W czasie lekcji dzieci zastanowią się, ile czasu dziennie spędzają przed ekranem oraz jakie uczucia towarzyszą im po długim korzystaniu z urządzeń cyfrowych. Dzięki aktywnym ćwiczeniom i rozmowie o codziennych nawykach uczniowie nauczą się rozpoznawać objawy nadużywania internetu. Poznają też proste sposoby na budowanie zdrowej równowagi między czasem online i offline – na przykład planowanie dnia czy aktywności bez ekranów. Lekcja rozwija uważność i sprzyja budowaniu dobrych nawyków. 

Osoba prowadząca

Łukasz Wojtasik (Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę) – Koordynator programu Dziecko w sieci. Odpowiedzialny za działania FDDS na rzecz bezpieczeństwa dzieci online.  Ekspert do spraw bezpieczeństwa dzieci w internecie. Jeden z inicjatorów europejskiego programu Safer Internet w Polsce (2005).  Autor pierwszej polskiej kampanii społecznej związanej z problematyką zagrożeń online „Nigdy nie wiadomo, kto jest po drugiej stronie” (2004). Inicjator, autor kilkudziesięciu kampanii społecznych i programów edukacyjnych na rzecz bezpieczeństwa dzieci w sieci i ochrony dzieci przed przemocą. Certyfikowany trener, propagator Domowych Zasad Ekranowych. Autor serii książek dla dzieci “Sieciaki”.  Z FDDS związany od 25 lat. 

Kiedy: 04.11.2025 r.,
 godz.: 17:00
–18:30
Czy procedura Niebieskie Karty pomaga dziecku doświadczającemu przemocy domowej?  
Osoba prowadząca: Justyna Podlewska

Webinar dla profesjonalistów/ek pracujących z dziećmi 

Opis wydarzenia

Tematem webinaru będzie analiza przepisów tworzących system przeciwdziałania przemocy domowej w kontekście małoletniego jako osoby doświadczającej przemocy domowej. Nowelizacja ustawy o przeciwdziałaniu przemocy domowej z 2023 r.  teoretycznie podniosła ochronę dziecka, poszerzając definicję osoby doświadczającej przemocy o dziecko będące świadkiem przemocy domowej. Jednocześnie praktycy pracujący na rzecz przeciwdziałania przemocy wobec dzieci zgłaszają szereg trudności w realizacji ochrony: diagnostyczne, uzyskania informacji od samego dziecka, postawa rodziców/opiekunów czy konflikty o opiekę nad dzieckiem. Celem webinaru będzie pokazanie aktualnego stanu prawnego w zakresie ochrony dzieci w procedurze NK.  

Osoba prowadząca

Justyna Podlewska (Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę) – prawniczka, koordynatorka programu Wymiar sprawiedliwości przyjazny dziecku. Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji oraz Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Członkini czterech kadencji Zespołu Monitorującego do Spraw Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie przy Ministrze Pracy i Polityki Społecznej oraz od 2011 r. Zespołu Interdyscyplinarnego ds. Przeciwdziałania Przemocy Dzielnicy Warszawa Targówek. Posiada Certyfikat Specjalisty w Zakresie pomocy Ofiarom Przemocy w Rodzinie wydany przez Instytut Psychologii Zdrowia. Prowadzi szkolenia w zakresie problematyki dziecka krzywdzonego, interwencji i przeciwdziałania przemocy domowej dla różnych grup profesjonalistów. Autorka artykułów i publikacji nt. praw małoletnich pokrzywdzonych i przeciwdziałania przemocy w rodzinie.  

Kiedy: 05.11.2025 r.,
 godz.: 08:55
–09:40
Jak reagować na przemoc? Rozpoznaj, zareaguj, zatrzymaj (11-12 lat)
Osoba prowadząca: Wiktoria Kozłowska

LEKCJA ONLINE – zgłoś klasę do udziału

Lekcja przeznaczona dla uczniów i uczennic w wieku 11-12 lat.

Opis lekcji

Podczas lekcji uczniowie dowiedzą się, czym jest przemoc rówieśnicza i jakie może przybierać formy (fizyczna, słowna, psychiczna, cyberprzemoc). Omówimy role osób biorących udział w sytuacji przemocy – doświadczającej, sprawiającej oraz świadków. Uczniowie poznają sposoby reagowania w trudnych sytuacjach, jak stawiać zdrowe granice i gdzie szukać pomocy. Lekcja ma na celu rozwijanie empatii, budowanie bezpiecznej atmosfery w klasie oraz wzmacnianie umiejętności radzenia sobie z przemocą. 

Osoba prowadząca

Wiktoria Kozłowska (Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę) – Psychoterapeutka w poradni „Dziecko w Sieci” FDDS. Pracuje zawodowo z dziećmi i rodzinami z problemami związanymi z korzystaniem z ekranów. Konsultantka i współautorka treści merytorycznych towarzyszących kampanii Domowe Zasady Ekranowe.  

Kiedy: 05.11.2025 r.,
 godz.: 18:00
–19:30
Jak rodzice i opiekunowie mogą chronić dzieci przed krzywdzeniem? GADKI – program wzmacniania bezpieczeństwa dzieci 
Osoba prowadząca: Marta Skierkowska

Webinar dla profesjonalistów/ek pracujących z dziećmi, dorosłych i rodziców

Opis wydarzenia

W Polsce 1 na 4 dzieci doświadcza jakiejś formy wykorzystywania seksualnego. W większości przypadków dzieci znają sprawców i ufają im. Tymczasem jako rodzice i opiekunowie wiele możemy zrobić, aby temu zapobiegać… Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę przygotowała program GADKI, który w naturalny i przyjazny sposób uczy dzieci i rodziców/opiekunów podstawowych zasad bezpieczeństwa – minimalizujących zagrożenia związane z wykorzystywaniem seksualnym. GADKI to 5 prostych zasad, które mogą stać się elementem codziennych, zwyczajnych rozmów z dziećmi w domu, przedszkole i szkole. 

Podczas webinaru przeprowadzimy osoby uczestniczące przez zasady GADKI i przekażemy wskazówki, które sprawią, że rozmowy na trudne tematy staną się proste i ciekawe, a dzieci bardziej bezpieczne. Program GADKI przygotowany jest dla dzieci w wieku 4-12 lat. 

Osoba prowadząca

Marta Skierkowska (Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę) – wiceprezeska Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę, Psycholożka, studiowała na UAM w Poznaniu i Katholieke Universiteit Leuven w Belgii. Od 2008 roku pracuje w obszarze ochrony dzieci, odpowiadając za profilaktykę krzywdzenia. Jest autorką strategii i programów profilaktycznych, a także wykładowczynią na Uniwersytecie Ignatianum w Krakowie oraz stypendystką Hilton Humanitarian Prize Laureate VLI.

Kiedy: 07.11.2025 r.,
 godz.: 08:55
–09:40
Gadki z Maksem, czyli jak możesz dbać o swoje bezpieczeństwo (7-9 lat)
Osoby prowadzące: Marta Skierkowska, Katarzyna Smolińska

LEKCJA ONLINE – zgłoś klasę do udziału

Lekcja przeznaczona dla uczniów i uczennic w wieku 7-9 lat

Opis lekcji

Podczas lekcji zaprezentujemy „GADKI z Maksem” oraz uzupełnimy i rozwiniemy zagadnienia przekazywane w filmie. Przekażemy kluczowe zasady ochrony przed sytuacjami, które mogą stanowić zagrożenie. Spotkanie ma na celu uwrażliwić dzieci na wcześniejsze rozpoznanie niebezpiecznych sytuacji, a także wzmocnić w nich poczucie, że są w ich otoczeniu dorośli i instytucje, do których można zwrócić się o pomoc. 

Osoby prowadzące

Marta Skierkowska (Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę) – wiceprezeska Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę. Psycholożka, studiowała na UAM w Poznaniu i Katholieke Universiteit Leuven w Belgii. Od 2008 roku pracuje w obszarze ochrony dzieci, odpowiadając za profilaktykę krzywdzenia. Jest autorką strategii i programów profilaktycznych, a także wykładowczynią na Uniwersytecie Ignatianum w Krakowie oraz stypendystką Hilton Humanitarian Prize Laureate VLI.

Katarzyna Smolińska (Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę) – koordynatorka działu szkoleń i eventów, trenerka i organizatorka wydarzeń edukacyjnych. Absolwentka Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych Uniwersytetu Warszawskiego oraz SWPS w Warszawie. Ukończyła studia podyplomowe z Pomocy Humanitarnej na UW.  Autorka i współautorka modułów szkoleniowych. Prowadziła zajęcia pilotażowe na podstawie scenariuszy „gadkowych” z przedszkolakami. 

Kiedy: 12.11.2025 r.,
 godz.: 17:00
–18:30
Jak rozmawiać z dzieckiem doświadczającym kryzysu psychicznego bądź krzywdzenia?
Osoba prowadząca: Katarzyna Talacha

Webinar dla profesjonalistów/ek pracujących z dziećmi, dorosłych i rodziców 

Opis wydarzenia

Często dostrzegamy u dziecka niepokojące objawy, mogące świadczyć o kryzysie psychicznym bądź doświadczeniu przemocy, ale boimy się zareagować, myśląc, że tylko pogorszymy sytuację robiąc to nieumiejętnie. Przekonanie to jest mitem, który ten webinar pragnie przełamać, dostarczając równocześnie praktycznych porad i wskazówek, jak budować kontakt z dzieckiem, które mierzy się z czymś trudnym.

Podczas spotkania nasza ekspertka przybliży obraz dziecka w kryzysie psychicznym, z doświadczeniem przemocy, uwrażliwiając na objawy. Zachęci do mądrego wspierania dzieci i młodzieży w trudnych momentach życia – poprzez pokazanie zasobów, narzędzi, sposobów komunikacji, praktycznych wskazówek. Zaprezentuje model prowadzenia rozmowy z młodą osobą doświadczającą trudności, akcentując, co może budować kontakt, a co wywoływać opór i wycofanie. Postara się także zbudować motywację do wspierania młodych osób, do poszukiwania wsparcia specjalistycznego dla nich i dla siebie, do aktywnego reagowania.

Webinar przeznaczony jest dla osób dorosłych – rodziców, opiekunów, nauczycieli, profesjonalistów pracujących z dziećmi i młodzieżą.

Spotkanie będzie miało charakter interaktywny – jeżeli to możliwe, zachęcamy, aby w trakcie webinaru mieć przy sobie smartfon. Umożliwi on aktywny udział w ćwiczeniach. Nie jest to jednak wymóg konieczny.

Osoba prowadząca

Katarzyna Talacha (Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę) – z wykształcenia prawniczka oraz psycholożka. Certyfikowana trenerka House of Skills i Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę. W Programie Pomocy Telefonicznej FDDS koordynatorka zespołu psychoedukacja i komunikacja, odpowiedzialna za wsparcie psychoedukacyjne dzieci i młodzieży oraz komunikację z nimi poprzez social media, a także konsultantka telefonu zaufania dla dzieci i młodzieży 116 111. Aktualnie z misją kształtowania wśród młodych ludzi aktywnych postaw nakierowanych na wrażliwość i troskę o zdrowie psychiczne.

Kiedy: 12.11.2025 r.,
 godz.: 08:55
–09:40
Razem w klasie – o zasadach, które mają znaczenie (7-10 lat)
Osoba prowadząca: Katarzyna Poniatowska

LEKCJA ONLINE – zgłoś klasę do udziału

Opis lekcji

Lekcja przeznaczona dla uczniów i uczennic w wieku 7-10 lat

Każda klasa to mała drużyna – żeby dobrze się w niej czuć, potrzebne są wspólne zasady. Na tej lekcji dzieci porozmawiają o tym, czym są bezpieczne relacje i dlaczego słowa „stop” i „nie” mogą być ważne i odważne. Wspólnie poszukamy odpowiedzi na pytania: jak tworzyć zasady, które pomagają wszystkim, i czy mówienie o problemach zawsze oznacza „donoszenie”. 

Dzieci obejrzą krótkie filmiki, wezmą udział w interaktywnych głosowaniach oraz wybiorą zasady dobrych relacji w klasie. Dzięki temu zobaczą, że każdy głos się liczy, a wspólnie ustalone reguły pomagają czuć się bezpiecznie, pewnie i przyjaźnie na co dzień. 

Ze względu na wiek dzieci, osobą obsługującą telefon komórkowy potrzebny do uczestniczenia w quizie powinien być nauczyciel/nauczycielka. To jednocześnie moderator/moderatorka procesu podejmowania decyzji w klasie. 

Osoba prowadząca

Katarzyna Poniatowska (Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę) – Od 20 lat związana z organizacjami pozarządowymi. Koordynowała projekty edukacyjne z zakresu zwalczania mowy nienawiści i cyberprzemocy, wykorzystujące grywalizację i nowoczesne technologie. W ZHP jest członkinią sądu koleżeńskiego i komisji przyznającej uprawnienia wychowawcom na poziomie województwa, koordynuje wdrażanie standardów ochrony dzieci w ramach programu Safe From Harm (zagwarantowanie ochrony przed nadużyciami związanymi z przejawami przemocy, w szczególności fizycznej, emocjonalnej i seksualnej). Pracowała jako socjoterapeutka i wychowawczyni w świetlicach socjoterapuetycznych oraz Młodzieżowym Ośrodku Socjoterapeurycznym. Współpracowała z placówkami szkolno-wychowawczymi, w których prowadziła liczne warsztaty z zakresu rozwijania kompetencji miękkich, profilaktyki uzależnień, ekologii. W Fundacji jest członkinią zespołu programu Standardy Ochrony Dzieci. 

Kiedy: 13.11.2025 r.,
 godz.: 08:55
–09:40
Poczuj się bezpiecznie – po co nam zasady w klasie? (11-14 lat)
Osoba prowadząca: Katarzyna Poniatowska

LEKCJA ONLINE – zgłoś klasę do udziału

Opis lekcji

Klasa to nie tylko miejsce nauki, ale też przestrzeń, w której spędza się dużą część dnia – dlatego ważne jest, aby każdy czuł się w niej bezpiecznie i swobodnie. Podczas lekcji uczestnicy zastanowią się, jakie znaczenie mają bezpieczne relacje i dlaczego umiejętność mówienia „stop” albo „nie” bywa trudna, a jednocześnie bardzo potrzebna. Porozmawiamy o tym, jak wspólnie wypracować zasady, które naprawdę działają, oraz czy mówienie o problemach to „donoszenie”, czy raczej odpowiedzialność wobec innych. 

Zajęcia będą prowadzone w formie interaktywnej – młodzież obejrzy krótkie materiały filmowe, weźmie udział w głosowaniach online. Na zakończenie uczestnicy spróbują wybrać listę zasad, które pomogą budować w klasie atmosferę szacunku i zaufania. 

Uczniowie i uczennice mogą korzystać ze swoich telefonów do udziału w quizach i głosowaniach. W szkołach, w których obowiązuje inna polityka, nauczyciel/nauczycielka powinien pełnić rolę moderatora i udostępnić jedno urządzenie do wspólnej pracy klasy. 

Osoba prowadząca

Katarzyna Poniatowska (Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę) – Od 20 lat związana z organizacjami pozarządowymi. Koordynowała projekty edukacyjne z zakresu zwalczania mowy nienawiści i cyberprzemocy, wykorzystujące grywalizację i nowoczesne technologie. W ZHP jest członkinią sądu koleżeńskiego i komisji przyznającej uprawnienia wychowawcom na poziomie województwa, koordynuje wdrażanie standardów ochrony dzieci w ramach programu Safe From Harm (zagwarantowanie ochrony przed nadużyciami związanymi z przejawami przemocy, w szczególności fizycznej, emocjonalnej i seksualnej). Pracowała jako socjoterapeutka i wychowawczyni w świetlicach socjoterapuetycznych oraz Młodzieżowym Ośrodku Socjoterapeurycznym. Współpracowała z placówkami szkolno-wychowawczymi, w których prowadziła liczne warsztaty z zakresu rozwijania kompetencji miękkich, profilaktyki uzależnień, ekologii. W Fundacji jest członkinią zespołu programu Standardy Ochrony Dzieci. 

Kiedy: 14.11.2025 r.,
 godz.: 17:00
–18:30
Jak z miłością i szacunkiem wyznaczać dziecku granice
Osoba prowadząca: Justyna Wichot-Dreghiciu

Opis spotkania

Jak stawiać granice dziecku, jednocześnie dbając o bliskość, szacunek i wzajemne zrozumienie? Zapraszamy na 90-minutowy webinar skierowany do rodziców małych dzieci, którzy chcą świadomie budować relację opartą na zaufaniu, miłości i jasnych zasadach – bez przemocy, kar fizycznych czy krzyku. 

W czasie spotkania porozmawiamy o tym: 

  • jakie metody wychowawcze wspierają rozwój dziecka i sprzyjają współpracy, 
  • jak tworzyć granice, które nie ranią, lecz chronią i uczą, 
  • jak ważne jest rozpoznawanie i regulowanie własnych emocji, by nie działać pod wpływem złości czy bezsilności, 

Webinar oparty jest na założeniu, że każde dziecko potrzebuje dorosłego bezpiecznego, przewodnika. Jeśli czujesz, że czasem brakuje Ci narzędzi, cierpliwości lub pomysłów, jak radzić sobie z zachowaniami dziecka bez uciekania się do kar czy krzyku to zapraszamy na spotkanie. 

Osoba prowadząca

Justyna Wichot-Dreghiciu (Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę) – Absolwentka Uniwersytetu Wrocławskiego, Ukończyła pięcioletnie kursu psychoterapii ze szczególnym uwzględnieniem terapii rodzin w Fundacji Rozwoju Terapii Rodzin NA SZKLAKU. Posiada uprawnienia do pracy metodą wideotreningu komunikacji. W Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę prowadzi psychoterapię, warsztaty umiejętności rodzicielskich, konsultacje wychowawcze i wsparcie psychologiczne dla rodziców dzieci w wieku do 6 r.ż. 

Kiedy: 14.11.2025 r.,
 godz.: 08:55
–09:40
Bezpieczne więzi, czy toksyczny klimat? – budowanie zasad bezpiecznych relacji w klasie (15+)
Osoba prowadząca: Katarzyna Poniatowska

LEKCJA ONLINE – zgłoś klasę do udziału

Opis lekcji

Szkoła to nie tylko miejsce zdobywania wiedzy – to także środowisko, w którym kształtują się relacje, poczucie przynależności. Na tej lekcji uczestnicy przyjrzą się temu, czym różnią się bezpieczne więzi od toksycznego klimatu w klasie. Zastanowią się, dlaczego mówienie „stop” i stawianie granic może być trudne, a jednocześnie kluczowe, by relacje nie przeradzały się w presję czy wykluczenie. 

Podczas zajęć porozmawiamy o tym, jak rozpoznawać sytuacje budujące lub niszczące zaufanie, czy zgłaszanie problemów to donoszenie, czy raczej odpowiedzialność za wspólne dobro, oraz jak wspólnie stworzyć zasady, które realnie działają – a nie pozostają tylko na papierze. 

Lekcja będzie miała formę interaktywną: krótkie materiały wideo i głosowania online pozwolą uczestnikom wymienić doświadczenia i refleksje. Finałem zajęć będzie wybranie przez młodzież zestawu zasad bezpiecznych relacji – takich, które mogą realnie poprawić klimat klasy i ułatwić bycie sobą w szkolnej grupie. 

Uczniowie i uczennice mogą korzystać ze swoich telefonów do udziału w quizach i głosowaniach. W szkołach, w których obowiązuje inna polityka, nauczyciel/nauczycielka powinien pełnić rolę moderatora i udostępnić jedno urządzenie do wspólnej pracy klasy. 

Osoba prowadząca

Katarzyna Poniatowska (Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę) – Od 20 lat związana z organizacjami pozarządowymi. Koordynowała projekty edukacyjne z zakresu zwalczania mowy nienawiści i cyberprzemocy, wykorzystujące grywalizację i nowoczesne technologie. W ZHP jest członkinią sądu koleżeńskiego i komisji przyznającej uprawnienia wychowawcom na poziomie województwa, koordynuje wdrażanie standardów ochrony dzieci w ramach programu Safe From Harm (zagwarantowanie ochrony przed nadużyciami związanymi z przejawami przemocy, w szczególności fizycznej, emocjonalnej i seksualnej). Pracowała jako socjoterapeutka i wychowawczyni w świetlicach socjoterapuetycznych oraz Młodzieżowym Ośrodku Socjoterapeurycznym. Współpracowała z placówkami szkolno-wychowawczymi, w których prowadziła liczne warsztaty z zakresu rozwijania kompetencji miękkich, profilaktyki uzależnień, ekologii. W Fundacji jest członkinią zespołu programu Standardy Ochrony Dzieci. 

Kiedy: 17.11.2025 r.,
 godz.: 08:55
–09:40
Gadki z Maksem, czyli jak możesz dbać o swoje bezpieczeństwo (7-9 lat)
Osoby prowadzące: Marta Skierkowska, Katarzyna Smolińska

LEKCJA ONLINE – zgłoś klasę do udziału

Lekcja przeznaczona dla uczniów i uczennic w wieku 7-9 lat

Zobacz opis 

Podczas lekcji zaprezentujemy „GADKI z Maksem” oraz uzupełnimy i rozwiniemy zagadnienia przekazywane w filmie. Przekażemy kluczowe zasady ochrony przed sytuacjami, które mogą stanowić zagrożenie. Spotkanie ma na celu uwrażliwić dzieci na wcześniejsze rozpoznanie niebezpiecznych sytuacji, a także wzmocnić w nich poczucie, że są w ich otoczeniu dorośli i instytucje, do których można zwrócić się o pomoc. 

Osoby prowadzące

Marta Skierkowska (Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę) – wiceprezeska Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę. Psycholożka, studiowała na UAM w Poznaniu i Katholieke Universiteit Leuven w Belgii. Od 2008 roku pracuje w obszarze ochrony dzieci, odpowiadając za profilaktykę krzywdzenia. Jest autorką strategii i programów profilaktycznych, a także wykładowczynią na Uniwersytecie Ignatianum w Krakowie oraz stypendystką Hilton Humanitarian Prize Laureate VLI.

Katarzyna Smolińska (Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę) – koordynatorka działu szkoleń i eventów, trenerka i organizatorka wydarzeń edukacyjnych. Absolwentka Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych Uniwersytetu Warszawskiego oraz SWPS w Warszawie. Ukończyła studia podyplomowe z Pomocy Humanitarnej na UW.  Autorka i współautorka modułów szkoleniowych. Prowadziła zajęcia pilotażowe na podstawie scenariuszy „gadkowych” z przedszkolakami. 

Kiedy: 18.11.2025 r.,
 godz.: 18:00
–19:30
Jak wspierać swoją córkę w budowaniu relacji z koleżankami?
Osoba prowadząca: Joanna Czeczott

Webinar dla dorosłych i rodziców

Opis wydarzenia

Twoja córka czuje się samotna? Nie może znaleźć najlepszej przyjaciółki, a uważa, że już powinna ją mieć? Boi się wykluczenia z grupy rówieśniczej? Martwią ją kłótnie z BFF? Przeżywa niepowodzenia w nawiązywaniu znajomości? To webinar dla Ciebie. O etapach koleżankowania się współczesnych dziewczynek opowie Fundacja Kosmos dla Dziewczynek. Poznając dynamikę dziewczyńskich relacji, dowiesz się, jak można towarzyszyć córce, która dopiero uczy się dobrego bycia razem z innymi.  

Osoba prowadząca

Joanna Czeczott (Fundacja Kosmos dla Dziewczynek) – jedna z twórczyń i założycielek Fundacji Kosmos dla Dziewczynek. Przez pięć lat była redaktorką naczelną magazynu “Kosmos dla dziewczynek”, a w latach 2019-2020 – prezeską Fundacji. Opiekowała się też z polskiej strony procesem, który zaowocował otwarciem szwajcarskiej edycji “Kosmosu dla dziewczynek” przez Stowarzyszenie Kaleio (po niemiecku i francusku). Obecnie redaktorka naczelna Portalu Wiedzy Fundacji, czyli “Kosmosu dla dorosłych”. Pisze też książki reporterskie publikowane w Wydawnictwie Czarne. Mama dwojga nastolatków. 

Kiedy: 18.11.2025 r.,
 godz.: 09:50
–10:35
Sieciaki.pl: szkodliwe treści (7-9 lat)
Osoba prowadząca: Łukasz Wojtasik

LEKCJA ONLINE – zgłoś klasę do udziału

Lekcja przeznaczona dla uczniów i uczennic w wieku 7-9 lat

Opis lekcji

Celem tej lekcji jest rozwijanie u dzieci umiejętności świadomego korzystania z internetu. Uczniowie poznają przykłady treści, które mogą być dla nich nieodpowiednie lub szkodliwe. Nauczą się, dlaczego takie materiały mogą negatywnie wpływać na emocje i co zrobić, gdy przypadkiem je zobaczą. Porozmawiamy też o tym, gdzie w internecie szukać wartościowych i pozytywnych treści. Lekcja wspiera rozwój krytycznego myślenia i uczy, jak dbać o własne emocje i bezpieczeństwo.   

Osoba prowadząca

Łukasz Wojtasik (Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę) – Koordynator programu Dziecko w sieci. Odpowiedzialny za działania FDDS na rzecz bezpieczeństwa dzieci online. Ekspert do spraw bezpieczeństwa dzieci w internecie. Jeden z inicjatorów europejskiego programu Safer Internet w Polsce (2005).  Autor pierwszej polskiej kampanii społecznej związanej z problematyką zagrożeń online „Nigdy nie wiadomo, kto jest po drugiej stronie” (2004). Inicjator, autor kilkudziesięciu kampanii społecznych i programów edukacyjnych na rzecz bezpieczeństwa dzieci w sieci i ochrony dzieci przed przemocą. Certyfikowany trener, propagator Domowych Zasad Ekranowych. Autor serii książek dla dzieci “Sieciaki”.  Z FDDS związany od 25 lat. 

Scroll to Top